Sint-Oedenrode beter op de kaart zetten

Sint-Oedenrode moet zich gaan onderscheiden, zo vinden de verschillende organisaties die zich hard maken voor Branding Rooi. De 'oude' slogan van 'Gastvrij, groen en gemoedelijk' voldoet niet meer.

De krachten van Sint-Oedenrode moeten duidelijker en beter naar voren worden gebracht. Rooise organisaties en gemeente schakelen experts in om uiteindelijk te kunnen verdienen aan 'Rooi Branding'. Rooise organisaties als Stichting Rooi Promotie, maar ook ondernemers, horeca, centrummanagement én de gemeente slaan de handen ineen. Met professionele ondersteuning en zelfs een in de arm genomen marketeer wordt alles op alles gezet om een verbeterslag te maken om 'Sint-Oedenrode beter op de kaart te zetten'. De gemeente heeft er naast de uren van de ambtelijke ondersteuning ook nog eens zesduizend euro voor over om dit project op te starten. "Natuurlijk zijn er al heel veel organisaties al lange tijd bezig met de doelstelling om Rooi interessant te maken, ieder met een eigen insteek of achtergrond", zegt Pieter van de Kamp, voorzitter van Stichting Promotie Rooi. "Maar het kan zoveel beter. We zijn met de slogan 'Gastvrij, groen en gemoedelijk' niet onderscheidend genoeg."

De Stichting Rooi Promotie zal dan ook als kartrekker en aanjager gaan functioneren, samen met een marketeer. De naam van de stichting zal worden gewijzigd en draagt dan ook de naam van het project: 'Natuurlijk! Rooi'. Ook de hulp van de Rooise Marlies Liebregts-Van Gerwen is ingeroepen. Zij heeft als vrijwilliger projectleider vooral de taak om de partijen die bezig zijn met promotie van Sint-Oedenrode bij elkaar te brengen. "Denk dan aan bijvoorbeeld twee evenementen die een week na elkaar zijn georganiseerd, maar allebei net niet goed genoeg worden bezocht. Dan kan ik proberen om te kijken of er samen iets mooiers tot stand kan worden gebracht."